Reis 2013

In 2013 maken we voor het eerst een lange verre reis naar Nieuw-Zeeland en Azië.
Links rijden, het stuur rechts en ruitenwissers aanzetten als je wilt afslaan!
Na lang vliegen en wachten en vliegen, zijn we dan eindelijk begonnen aan onze rondreis door Nieuw-Zeeland. Op 18 januari om 17.15 zijn we geland en al met al is de vliegreis ons redelijk mee gevallen. Aangekomen bij de douane blijkt al snel dat ze echt zo streng zijn als we dachten.

Cape Reinga, Kauri-trees, Raglan, Craters of het Moon, vulkanen en vergeten snelwegen.
Cape Reinga: Niet geheel verrassend werden we ook wakker met een klaterende waterval. Toch stappen we op tijd weer in de auto en vervolgen onze weg voor een uitstapje naar Matauri Bay. Hier staat een gedenkteken van de Rainbow Warrior, een schip van Greenpeace, dat actie voerde tegen de atoomproeven die de...

Mosselen vangen, Wellington, zalm vissen, kayakken, gletsjer beklimmen en mirror lake.
Surf-highway: We zijn begonnen aan de surf-highway en de eerste uren wil het allemaal niet erg lukken. We kunnen niet echt een geschikte plek vinden om te overnachten, dus blijven we rijden. De surf-highway is niet zo heel lang, dus voor we het weten zijn we al bijna aan het einde ervan.

Fjorden, pinguïns, dolfijnen, Nederlanders, wijntour, vulkanisch actief eiland en eindelijk een beetje surf.
De Fergburger: Op 10 februari reden we dus via Lake Hawea en Lake Wanaka naar de voet van de laatste. Hier ligt het plaatsje Wanaka, waar we een nachtje blijven. Uiteindelijk niets meer dan een tussenstop, want de volgende dag vervolgen we onze reis richting Qeenstown. Op weg naar het informatiecentrum...

5 dagen Sydney verkennen, 2 dagen Singapore en kennismaken met het continent Azië.
Daar zijn we weer! Voor degenen dit het willen weten, dit verslag wordt geschreven vanuit een restaurant, waarbij onze tafel letterlijk op 2 meter van de zee staat. Onze verse vis wordt op dit moment bereid op de barbecue, dus dat schrijft lekker zullen we maar zeggen.

Gili Air, Lombok, Malang, Bromo vulkaan, Ijen plateau en Yogyakarta.
Zoals gezegd is Gili Air een heerlijk plekje om te ontspannen. Mooie stranden, goede snorkelomstandigheden en goedkoop eten en drinken. Uiteindelijk hebben we toch besloten om een introductieduik + funduik te maken. In het zwembad een paar kleine oefeningen gedaan en vooral even testen of Margot...

Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Penang en Langkawi
De weken vliegen voorbij en opeens beseffen we ons, dat we ook nog verslagen zouden schrijven. Jeetje, het is alweer 4 weken geleden dat we het laatste verslag hebben geplaatst. Toen hadden we nog 10 weken over, nu nog maar 6 weken. Ondanks dat we graag iedereen weer willen zien op 1 juli en we ook momenten hebben gehad dat het even tegen zat, zouden we nu...

Bangkok, Chiang Mai, Phuket en weer terug naar Singapore
Na een mooie week op Langkawi pakken we de boot naar Satun, in Thailand. Een bus brengt ons naar Hat Yai en vanaf daar boeken we 2 bedden in de trein die naar Bangkok gaat. Na een paar extra uurtjes wachten op het station, stappen we in de trein met stoelen die in bedden veranderen. In eerste instantie is het nog een beetje vreemd, maar uiteindelijk slapen we...